هتل دی لایت ترکیه



تور ترکیه را ترکیه نتس در هتل دی لایت ترکیه در استانبول تجربه کنید.

turkey tour in day Light Hotel Istanbul

به گزارش ترکیه نتس مرجع تور ترکیه هتل دی لایت استانبول day Light Hotel Istanbul

اطلاعات تکمیلی

  • نام هتل: هتل دی لایت استانبول day Light Hotel Istanbul
  • درجه هتل: درجه هتل
  • موقعیت هتل: در منطقه ینی کاپی Yeni Kapi شهر استانبول قرار دارد
  • فاصله تا فرودگاه: 10 کیلومتر ترکیه
  • تعداد و نوع اتاق: استاندارد ترکیه
  • امکانات هتل: رستوران و بار, سالن کنفرانس, پارکینگ تور ترکیه, لاندری تور ترکیه, کافی شاپ تور ترکیه, بوفه صبحانه تور ترکیه
  • امکانات اتاقهاهتل دی لایت ترکیه: تلویزیون ال سی دی, ماهواره, تلفن, مینی بار , حمام, سشوار, صندوق امانات, سیستم تهویه مطبوع, روم سرویس 24 ساعته, یخچال ترکیه

رچسب زده شده با :Daylight Hotel Daylight Hotel IstanbulIstanbul آنتالیا ترکیه 93 استانبول هتل 3 ستار ه هتل دیلایت بلیط ترکیه تور آنتالیا تور آنتالیا تور آنتالیا 93 تور آنتالیا نوروز 93 تور ارزان تور استانبول تور استانبول تابستان 93 تور بدروم تور ترکیه تور ترکیه آنتالیا تور ترکیه استانبول تور سواحل ترکیه تور عادی خارجی تور لحظه آخری ترکیه تور مارماریس جاذبه های ترکیه رزوهتل ستاره3 هتل دیلایت هتل 3 ستاره هتل دیلایت هتل دی لایت استانبول هتل سی لایت کوش آداسی هتلهای ترکیه

شهر حریره

 تجربه کنید.

تور کیش و شهر حریره+عکس

تور کیش و شهر حریره+عکس

kish tour and Harireh city old+photo

به گزارش کیش نتس در تور کیش  و  تور ارزان کیش :شهر باستانی حریره با بیش از هشتصد سال قدمت یکی  کیش از جاذبه های تاریخی کیش با ویژگی های معماری خاص و منحصر به فرد است.حریره کیش تنها شهر متعلق به زمان ایلخانیان است که بافت مسکونی و عناصر شهری دارد. در این شهر نشانه هایی از دوره آل بویه، سلجوقی و ایلخانی شناسایی شده است. این شهر تاریخی زمانی ۱۲۰ هکتار وسعت داشت. از این مساحت وسیع باستان شناسان چنین استنباط کرده اند که این جا روزگاری شهری بزرگ و آباد با جمعیتی وسیع بود.

در معماری شهر حریره در تور کیش  و  تور ارزان کیش اثر چندانی از خشت و آجر دیده نمیشود و بناهای این شهر با سنگواره های صدفی و سنگ های آهکی و مرجانی و به منظور جلوگیری از حمله دزدان دریایی و دستبرد سارقان به شکل قلعه و با دیوارهای محکم بنا شده است.

کارشناسان معتقدند اتاقی که در گوشه ای از عمارت کشف شده و در حفاری های باستان شناسی سر از خاک بیرون آورده، اتاق “بارعام” یا به زبان امروزی اتاق روابط عمومی برای دیدار با شرکای تجاری در تور کیش  و  تور ارزان کیش بوده است.

ساکنان شهر حریره برای دسترسی بهتر به آب، کانال هایی را در زیر زمین حفر کرده بودند که ادامه رشته قنات های این شهر بود و مخازن آب شیرین حریره کیش آب های سطحی و زیر زمینی را در خود جای میداد تا با فروش آن به مسافران و دریانوردان منبع در آمدی برای ساکنانکیش حریره کیش باشد. آن چه توجه هر بیننده را به خود جلب میکند وجود تعداد زیادی پنجره در اطراف عمارت است که به منظور ایجاد کوران در ایام گرم سال ساخته شده بود.

وجود بنای دو طبقه، کتیبه ها، کاشی های زرین فام چلیپایی و تزئیینات بدنه دیوارها، گچبری های زیبا و قوسی شکل نشان از معماری رده بالای اعیانی در این شهر دارد و از تمکن مالی ساکنان حکایت میکند. مجموعه کارگاهی شهر حریره در کنار ساحل شهر وجود داشته است که وجود اتاق هایی با کف شیاردار در آن جالب توجه است. در تحقیقات باستان شناسی مشخص شده این اتاق ها برای گرفتن شیره خرما طراحی کیش  شده و شیره با عبور از شیارهای کف اتاق در مخزنی که گوشه اتاق وجود داشت جمع آوری میشد.

انتقال کوزه های سنگین شده خرما یا هر کالای تجاری سنگین یکی از دلایل احتمالی ایجاد حفره هایی در ساحل است که از آن طریق کالا را درون قایق گذاشته و به کشتی منتقل میکردند. یکی از این حفره ها دارای پله هایی است که بنا بر اعتقاد کارشناسان  کیش به صورت مثبت منفی کار شده و حمل بار را برای انسان آسان میکرد.

حفره های بسیار که در طول سه کیلومتری ساحل کیش وجود دارد بیان کننده حجم بالای تجارت در شهر باستانی حریره در گذشته بوده است. بخشی از شهر نیز به صید مروارید اختصاص داشت و مکانی برای شکافتن صدف ها و شست و شوی انها بوده است. سعدی شاعر نامدار ایرانی از جزیره کیش و شهر حریره دیدار کرده و از حشمت و جلال آن روز این جزیره یاد کرده است. سعدی ضمن دیدار از جزیره کیش و ملاقات با یکی از بازرگانان ساکن جزیره کیش، رونق و درخشش خیره کننده کیش را این زمان در کتاب گلستان خود نقل کرده است.

بندر شهر تاریخی حریره یک پارچه و متمرکز با معماری خاص بود و در تور کیش  و  تور ارزان کیش  از معماری دفاعی و درون گرای دیگر شهرهای تاریخی ایران در آن نشانی نیست.  انتخاب این بخش از جزیره برای ایجاد شهر حریره طبیعی ترین و معقول ترین انتخاب بوده است، چرا که ساحل صخره ای مرتفع آن از سطح دریا تقریبآ ۱۰ متر بلندتر است و وجود سه خلیج و دماغه که نقش بندرگاه طبیعی را دارد و نیز دریای به نسبت آرام تر از دیگر کرانه ها و سواحل جزیره خود عامل شکل گیری شهر در ساحل شمالی جزیره شده است.

عمارت اعیانی یادآور خانه های چند خانوار قدیمی در داخل فلات ایران و در شهرهایی چون یزد، اصفهان و کاشان است و یکی از نمونه های قدیمی مسکن جمعی در حاشیه خلیج فارس محسوب می شود. علاوه بر وسعت خانه و همچنین فضاهای مختللف و متنوع آن، کاشی هایی است که زینت بخش بناهای مهم ایلخانی ایران همچون تخت سلیمان و سلطانیه بوده است. این مقدار کاشی که بی تردید عنصری وارداتی بهجزیره کیش شهر حریره  است نشان میدهد که این عمارت به یکیی از ثروتمندان کیش تعلق داشته اسست.

بخش کارگاهی و صنعتی درست در کنار دریا ساخته شده است و داراری معماری و فضاهای ناشناخته ای شامل مجموعه کانال های افقی و زیر زمینی و چاه های متعدد در گوشه و کنار است که مجموعه بسیار جالب و نادری را تشکیل میدهد. هنوز عملکرد این کانال ها و چاه ها روشن نیست اما به نظر میرسد که ارتیلط مستقیم با فعالیت صیادی داشته و برای دسترسی آسان تر به دریا احداث شده است.

شاید هم بتوان فرض کرد که این راهروها و کانال ها راه های مخفی بوده است که در مواقع هجوم حمله، اهالی شهر میتوانسته اند به طور اضطراری ازآنها فرار کنند.

برچسب زده شده با :بهترین تور کیش 93 تور ارزان کیش تور رایگان کیش خرداد 93 تور کیش | تور کیش تابستان 93 تور کیش تور کیش 93تور کیش اتاق روبه دریا تور کیش ارزان تور کیش بهار 93 تور کیش تابستان 93 تور کیش تیر 93 تور کیش تیر و مرداد 93 تور کیش خرداد 93تور کیش هتل 3ستاره تور کیش هتل 4 ستاره تور کیش هتل 5 ستارهتور کیش هتل آنا تور کیش هتل شایگان تور کیش هتل مارینا پارک حریره شهر باستانی حریره شهر تاریخی حریره کیش رزرو تور کیش شهر باستانی حریره در جزیره کیش شهر باستانی حریره کیش شهر تاریخ حریره کجاست شهر تاریخی حریره شهر تاریخی حریره جزیره کیششهر هریره قیمت تور کیش قیمت تور کیش شهریور 93 قیمت تور کیش مرداد 93 معرفی تور کیش 93 نرخ ویژه تور کیش 


آذربایجان شرقی

سایت کیش نتس پیشرو در زمینه تور کیش،این امکان را برای مسافران تور کیش فراهم آورده است که از استان آذربایجان شرقی بتوانید به تور کیش سفر کرده و از جذابیت های تور کیش و جزیره کیش لذت کافی را برده و بتوانید اوقات خوشی را در کنارخانواده خود سپری کنید. کافی است شماره خود را در فرم عضویت تور کیش که در بالا سایت یا صحفه ای که در سایت باز می شود وارد کنید. تور کیش از آذربایجان شرقی تور کیش از تبریز تور کیش از مراغه تور کیش از مرند تور کیش از میانه با ما تور کیش را تجربه کنید.کیش نتس پیش رو در زمینه تور کیش در تور کیش و تور ارزان کیش