به زودی از سه پروژه در کیش بهره برداری می شود

شمارش معکوس برای بهره برداری از سه پروژه در کیش

گردشگران دریایی کیش در نوروز امسال از زیباترین پایانه مسافری دریایی کشور وارد کیش می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان مدیرعامل این سازمان به همراه محسن مهر علیزاده و حسین دهباشی از اعضاء هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش از پروژه های پارک شهر، پایانه مسافری کیش و طرح زیبا سازی کلبه هور تا کشتی یونانی که در نوروز سال 1393 به بهره برداری می رسد بازدید کردند.

در این بازدید مهندس مونسان نکات لازم را درخصوص هر یک از پروژه ها به مسوولان اجرایی یادآور شد و بر افتتاح پروژ های نامبرده شده طبق زمانبندی در نوروز سال 1393 تاکید کرد.

پروژه پایانه مسافری بندرگاه کیش با مساحت تقریبی ۱۲ هزار متر مربع در ضلع غربی ترمینال شماره یک ، بنا شده است و با دارا بودن نمای زیبا و سقف شیبدار، طوری طراحی شده است که تداعی کننده موج دریا به عنوان یکی از نمادهای جزیره کیش باشد.

این پروژه در ۳ طبقه شامل تمامی فضاهای مورد نیاز یک پایانه اعم از فضاهای اداری مورد نیاز بندر، سالن VIP ، بانک، باجه های فروش بلیت، گمرک، رستوران، فضاهای فروشگاهی و رفاهی متعدد سالن های انتظار و بدرقه، با ظرفیت ورود و خروج سه هزار مسافر در روز طراحی و مبلغ اولیه پیمان ۷۱میلیارد ریال در حال ساخت است.

سیستم تهویه مطبوع کاملاً هوشمند و پیشرفته و سیستم های ایمنی و امنیتی روزآمد از دیگر مشخصات این پروژه است.

طبقات ترمینال شماره ۲ بندرگاه تجاری کیش، چشم انداز بسیار زیبایی به ساحل و خلیج فارس دارد که فضای دلنشین تری را برای مسافران دریایی فراهم می کند.

بهره گیری از نمادهای بومی در نمای بیرونی ساختمان که به شکل موج دریا طراحی شده است ، زیبایی این بنا را با ارتفاع ۱۸ متر در مجاورت سواحل نیلگون خلیج فارس دوچندان کرده است.

همچنین پارک شهر کیش به مساحت 16 هکتار یکی دیگر از پروژ های در دست اجرا است که نوسازی و مرمت آن با دستور و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اولویت طرح های عمرانی این جزیره قرار گرفت.

سه محوطه بازی کودکان هر یک به مساحت 250 مترمربع، غرفه های عرضه هنرهای دستی، سازه های چادری در کنار استخرپارک، ایستگاه شطرنج، مسیرهای ویژه اسکیت و دوچرخه سواری، آبنما همراه با موسیقی، هزارتوی بازی کودکان، استخر بزرگ، رستوران و کافی شاپ در طراحی جدید این پارک شهر مدنظر قرار گرفته و در حال اجرا است.

در فضای سبز این پارک نیزاز گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش و مبلمان شهری شکیل و زیبا استفاده شده است و دیواره های کناری پارک نیز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش مزین خواهد شد.

در این بازدید مهندس مونسان با تاکید بر لزوم تلفیق هنر و استفاده از انرژی خورشیدی برای نورپردازی و کاشت درختان سایه گستر در طرح زیبا سازی سواحل کیش، از معاون عمرانی و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه خواست تا سواحل حدفاصل کلبه هور تا کشتی یونانی قبل از آغاز سال جدید به صورت همگون زیبا سازی شود.

منبع:تور کیش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.